Vizitky │ 11 najčastejších chýb pri používaní vizitiek

Vizitky │ 11 najčastejších chýb pri používaní vizitiek

kreatívna vizitka, tlač vizitiek

Vizitka je pre mnohých prvým kontaktom s vašou firmou. V tomto článku sa dozviete, aké sú najčastejšie chyby, ktoré robia ľudia pri používaní, zostavení alebo výbere vizitiek. Možno zistíte, že niektoré z nich robíte aj vy a môžete zvýšiť efektivitu a prínos vizitiek vo vašom podniku. Prečítajte si nasledujúce riadky a zamyslite sa, ako sú na tom vaše firemné vizitky.

11 najčastejších chýb pri používaní vizitiek

Chyba č.1: Neprofesionálny dizajn vizitiek

Dizajn je veľmi dôležitý. Práve kvôli nekvalitnému dizajnu je v súčasnosti väčšina vizitiek nevýrazných a z toho dôvodu nezanechávajú u príjemcov silný dojem na niekoho pôsobiť aj neprofesionálne. Kvalitný dizajn vizitky vám zaručí, že vy aj vaša firma upútate a zostanete dlho v pamäti.

vizitka, nekvalitná grafika, zlý dizajn

Dnes nie je vôbec problém zaistiť skvelý dizajn vizitky. Radím vám, inšpirujte sa na webe. Veľa grafikov ponúka dokonca zadarmo na stiahnutie veľmi kvalitné šablóny. Pozrite si stránky ako napríklad: Business Card Journal alebo Free PSD Bies. Určite nájdete čo hľadáte, alebo aspoň o tom budete mať jasnejšiu predstavu. Nezabúdajte pri tom na to, že dizajn vizitky musí ladiť s firemnou identitou (farby, štýl letákov, štýl internetovej stránky, plagátov aj ďalších reklamných tlačovín). Ak chcete, nechajte si pripraviť dizajn vizitiek na mieru tak, aby užitočne poukazoval na zameranie vašej firmy.

 

Chyba č.2: Nekvalitný materiál

Častou chybou pri výbere materiálu je podcenenie kvality média, na ktorom bude vizitka vytlačená. Dôvod býva väčšinou snaha ušetriť peniaze. Stretol som sa už aj s viacerými podnikateľmi, ktorých vizitky boli z kancelárskeho papiera (80g); naozaj to nepôsobí dobre ani kvalitne.

Toto je jeden z najhorších spôsobov ušetrenia peňazí. Nekvalitnú vizitku si totiž mnoho zákazníkov automatický spája s nekvalitnou firmou a to platí aj naopak- teda kvalitná vizitka = spoľahlivá a kvalitná firma. Preto je dôležité nesnažiť sa ušetriť pár eur na úkor kvality. V tomto bode nie je úspora vôbec efektívna, – takýmto šetrením by ste prišli o viac ako o pár drobných, ktoré zaplatíte za kvalitné a profesionálne vizitky.

Chyba č.3: Neštandardný rozmer

Odporúčam vám dodržiavať štandardné rozmery (90mm x 50mm alebo 85mm x 55mm). Väčšie vizitky sa nezmestia do peňaženky ani do väčšiny vizitkárov, a preto sú nepraktické. Je možné, že by skončili pokrčené vo vrecku alebo by sa stratili.

Chyba č.4: Neurčitosť vizitky

Ak sa z vizitky potencionálny zákazník priamo nedozvie, čo je predmetom vašej činnosti alebo čo predávate, existuje veľká pravdepodobnosť, že po tom ďalej pátrať nebude. Tím stráca vaša vizitka schopnosť osloviť nemalé percento ľudí, ktorí by mohli v prípade, že by poznali predmet vašej činnosti, mať oň záujem, prípadne vás odporučiť niekomu ďalšiemu.

Chyba č.5: Nesúlad s firemnou identitou

Dizajn vizitky sa nesmie odlišovať od dizajnu vášho webu. Keď človek drží vizitku a pripojí sa na váš web, musí mu byť hneď jasné, že je to vaša firma. Nepoužívajte veľa farieb ani veľmi pestré farby. Používajte vaše firemné farby. Výskumy ukazujú na to, že farba je veľmi dôležitým faktorom na vyvolanie spomienky. Dbajte na to, aby všetky firemné prvky boli súčasťou jednej firemnej  identity. To vám pomôže dostať sa do povedomia verejnosti oveľa rýchlejšie.

Chyba č.6: Zle zvolené písmo

Vzhľadom na to, že má viac ako 90% populácie nad 35 rokov zhoršený zrak, nie je vhodné používať na vizitke písmo menšie ako 7-8 bodov. Vaše meno uveďte o niečo väčším písmom, napríklad 9-10 bodov. Názov vašej spoločnosti by mal byť uvedený 12-15 bodovým písmom. Takéto preferencie zabezpečia čitateľnosť a dopĺňajú príjemný dizajn vizitky.

Chyba č.7: Veľa textu

Umiestňovať na vizitku veľa textu je nevhodné a pôsobí to neprofesionálne. V jednoduchosti je krása! Vytrieďte informácie tak, aby ste uviedli len to, čo je naozaj dôležité a potrebné- vaše meno, firmu, čo robíte a prečo si vybrať vás a samozrejme všetky kontaktné údaje.

Chyba č.8: Zlé využitie farieb

Niektorí podnikatelia používa len čiernu farbu. Boli by ste prekvapený, aký rozdiel je medzi vplyvom farebnej a „čiernobielej“ vizitky. Aj farby je ale potrebné používať uvážlivo a vyvarovať sa aj používaniu veľkého počtu farieb, aby neodvádzali pozornosť od obsahu vizitky. Ak používate pre text bledé farby (šedá, žltá,…) na bledom pozadí (napr. biele), nie je medzi nimi kontrast a text je v tom prípade zle čitateľný. Používajte preto vždy kontrastné farby, to znamená bledý text na tmavé pozadie a pod.

Chyba č.9: Nedostatočné kontaktné údaje

Mnoho ľudí neuvádza na vizitke všetky kontaktné údaje. Uvedú e-mail a telefónne číslo a tým to končí. Ľudia sú rôzny a majú radi rozdielne typi komunikácie, niekto mail iný napríklad aj sociálne siete. Samozrejme v prípade, že by sa chceli o vašej firme dozvedieť viac bez toho aby vás kontaktovali, navštívia váš web. Nezabudnite vaše internetové stránky uviesť na vizitke. Tiež môže byť užitočné a efektívne zverejniť na vizitke sociálne siete, ktoré aktívne využíva vaša firma. Ak vám chýbajú na vizitke kontaktné(tel., mail,…) a informačné(web, siete,…) údaje, môže klesať jej propagačná efektivita.

Chyba č.10: Chýbajúci „argument“

Písali sme o vizitkách, z ktorých sa nedá vyčítať predmet činnosti. Toto je niečo podobné, ak keď je to o mnoho menší „prešľap“. Je zbytočnou chybou, keď na vizitke neuvediete aspoň jeden dôvod, prečo by mal zákazník s vami obchodovať. Tento stručný argument môže presvedčiť mnohých váhajúcich potencionálnych zákazníkov.

Chyba č. 10: Nevyužitie zadnej strany

Chybou môže byť aj nevyužitie zadnej strany vizitiek. Pokiaľ v rámci vášho podnikania zákazníkom na zadnú stranu píšete informácie o vašom stretnutí a pod. má prázdna zadná strana svoje opodstatnenie. Ak však má byť zadná strana pravidelne prázdna je nevyužitým priestorom a stáva sa namiesto prednosti, dizajnovým nedostatkom vizitky. Ak nemáte čo umiestniť na zadnú stranu, môžete tam dať svoje logo a slogan, alebo argument, prečo si vybrať práve vás. To zaručene pridá na efektivite, dizajne a kvalite vizitky.

NAJVÄČŠIA CHYBA (č.11): Nemať vizitky

Jednoznačne najväčšou chybou, ktorú môže podnikateľ alebo firma spraviť je – nemať vizitky. Popri tom si uvedomte zároveň to, že nemať vizitky vôbec a nemať ich pri sebe je v to isté. Radím vám, vždy majte pri sebe vizitky, dajte si ich pár do auta, do peňaženky, do tašky od notebooku, kufríka, jednoducho všade. Majte na pamäti, že nikdy neviete koho stretnete a v akej situácií sa vyskytnete. Dbajte na to, aby ste mali vizitku vždy po ruke.

 

Print Friendly, PDF & Email

About the author

Mgr. Martin Jurčík administrator

Reklamu nemôžete robiť vytrhnutú z prostredia a izolovanú. Práve naopak, musíte ju robiť komplexne v spojení s prostredím, kde má byť použitá, s ohľadom na cieľovú skupinu zákazníkov, pre ktorých je určená. A hlavne, ak má byť reklama účinná, musí byť založená na marketingových a psychologických "zákonitostiach". Robíme reklamu, ktorá všetky tieto predpoklady spĺňa. Aj keď sa stále učíme nové veci, teší ma, že sme na správnej ceste a pre našich zákazníkov robíme efektívnu, účinnú a spoľahlivú reklamu!